Iarna

În căderea lui, natura îl urmează pe om. În degradarea contemporană, ea are aceeaşi ascultare. Mi-e dor de zăpezile care ne împodobeau Crăciunul atât de frumos, de ninsoarea ce cădea cuminte în toată luna lui ianuarie, până târziu in februarie...Dar pe an ce trece, iarna se schimbă tot mai mult, dându-şi hainele de ninsoare pe fâşii de chiciură, polei, ceaţă, frig, cel mult aparenţe tomnatice, însă îngheţate. Mais où sont les neiges d'antan ? (François Villon, în Ballade des Dames du temps jadis).
 
 
Nicolae Tonitza, Case sub zăpadă
 

Ştefan Pristavu, Case vechi în Bacău
 

Ştefan Pristavu, Iarna
 

Ştefan Pristavu, Moara veche
 
 
Ştefan Pristavu este un artist băcăuan, pe care l-am descoperit pe la vârsta de 11-12 ani, când mergeam la expoziţiile dumnealui de la Palatul Ghika - Muzeul de Etnografie şi Artă Contemporană "Dimitrie Ghika" (palat construit în anul 1890) din oraşul meu natal, Comăneşti. Îmi alegeam tabloul care îmi plăcea mai mult şi îl studiam îndelung, după care scriam o compunere-critică de artă/poezie...
 

Comentarii

Postări populare