"Anotimpurile"

Astăzi am participat la vernisajul unei expoziţii de pictură şi sculptură, care s-a desfăşurat în clădirea Cazinoului din Parcul Central, Cluj. Expoziţia cuprinde, sub titlul "Anotimpurile", lucrări ale unor 35 de artişti plastici din Cluj şi nu numai, membri ai Asociaţiei Artiştilor Plastici din Cluj-Napoca, dintre care îi amintesc pe Elena Berar, Nicolaie Bogdan, Mircea Bonda, Manole Ciui, Maria Cristea, Ionel Federiga, Simion Legian - sculptor, Octavian Popescu, Ionică Todea, Ştefan Ţucudean - sculptor, Cornel Vana.

 
 
 
 
 
 
 
  
Preşedintele de onoare al asociaţiei, domnul Mircea Sabin Rus, a recunoscut că expoziţia cuprinde lucrări ale unor artişti debutanţi, artişti cu experienţă şi artişti performanţi şi a punctat faptul că, în întregime, expoziţia ajunge lejer un nivel de performanţă care face multă cinste oraşului candidat la titlul de capitală europeană. A insistat pe nevoia tot mai mare de a face paşi înspre demersurile de a accesa fonduri europene pentru a putea susţine, nu numai în viitor, ci şi acum, acut, în prezent, proiectele culturale, mai ales artistico-plastice. Şi aceasta pentru că administraţiile locale rămân insensibile/indiferent de neputincioase.

 
Ceea ce m-a bucurat a fost faptul că, dincolo de discursul tehnic, a menţionat aportul foarte mare pe care această expoziţie îl are în creşterea spirituală a fiecăruia dintre noi. Nu ştiu dacă prin "spiritual" domnul Rus s-a gândit să exprime ceea ce un creştin practicant ar înţelege. Eu, însă, mi-am ales partea mea cea bună şi am profitat cât de mult am putut. Din fotografii veţi înţelege. Îmi asum un soi de romantism care are rolul de a mă ţine apropiată de Dumnezeu. Mai mult decât imaginea, am descoperit puterea creatoare a omului, izvorâtă din energiile sufleteşti puse de Dumnezeu în om, energii izvorâte din Dumnezeu însuşi. Căci, nu-i aşa?, Dumnezeu a pus în om chipul Său. Energiile sufleteşti au puteri nebănuite şi pot transforma totul fie în bine, fie în rău, după cum alege omul să le lucreze...

 
 
 
 
 
























 
 
 
 
 
Expoziţia poate fi vizitată până pe 14 februarie.
 

Comentarii

Postări populare